Prymusi w Krakowie

Po raz kolejny w naszej szkole uczniowie, którzy wyróżniają się w nauce i zachowaniu uczestniczyli w jednodniowej wycieczce „dla prymusów”. W tym roku 17 października byliśmy w Krakowie.
Wszystko układało się idealnie – piękna pogoda, podróż pociągiem Intercity – dla niektórych po raz pierwszy lub drugi w życiu.
Pierwsza niespodzianka spotkała nas w drodze na Wawel – spotkaliśmy jurora Tańca z gwiazdami i odtwórcy roli Ferdka Kiepskiego – pana Andrzeja Grabowskiego.

Stwierdziliśmy, że to … krakowski bonus J specjalnie dla nas – prymusów.

Smok wawelski czekał na nas cierpliwie i …. zionął ogniem. A po drodze w „alei gwiazd” szukaliśmy …pasujących do nas dłoni…. niektórym się udałoJ

Dodatkowe atrakcje dopiero przed nami: w Muzeum Żywego Obwarzanka mieliśmy możliwość dowiedzieć się o historii krakowskiego obwarzanka, o tylko trzech krakowskich piekarniach, które wypiekają ręcznie obwarzanki. Później zdaliśmy na piątkę egzamin ze znajomości produktów, niezbędnych do wypieku obwarzanków i w nagrodę każdy z nas własnymi rękami mógł wykonać oryginalnego – bo jedynego, swojego własnego krakowskiego obwarzanka.

Po spacerze na Rynku i obowiązkowym zakupie pamiątek w Sukiennicach zwiedzaliśmy Podziemną Trasę Krakowa. Pod koniec zwiedzania zostaliśmy solidnie przepytani z wiadomości o trasie podziemnej przez pana, który opowiadał nam o rzemieślnikach, zajmujących się dawniej biciem monet i medali. W udzielaniu poprawnych odpowiedzi dzielnie radzili sobie Beata, Adrian i Oskar, ale serce pana przewodnika skradła Elizka, odpowiadająca perfekcyjnie na najtrudniejsze pytania.

Wycieczka pozwoliła nam troszeczkę wypocząć, a od następnego dnia z radością zasiadamy w szkolnych ławkach.