W podziemnej krainie soli.

Rankiem 5 października wyruszyła edukacyjno – integracyjna wycieczka – bo jak inaczej nazwać wyjazd klas IV i VII wraz z wychowawcami i pedagogiem „Do podziemnej krainy soli” w Bochni? Roześmiani, pełni werwy i optymizmu zaczęliśmy od… koncertu życzeń. Prym wiodła klasa IV, która wraz z Panem wychowawcą –  śpiewająco – solo, a cappella i na głosy –  w rytmie różnych piosenek pomagała Panu kierowcy sprawnie pokonać autostradę.

W Bochni zwiedzaniem zabytkowej kopalni soli rozpoczęliśmy niezwykłą podróż przez wykute w soli komory solne, podziwialiśmy piękne kaplice, rzeźby solne. Prowadziły nas spotykane po drodze postacie historyczne, których losy przez wieki związane były z kopalnią soli. Patrząc na urządzenia i narzędzia górnicze uświadamialiśmy sobie trud górniczej pracy.

W dalszej części wycieczki czekała nas podziemna przeprawa łodziami przez zalaną solną komorę. Przez całą 120-metrową trasę niektórzy uczestnicy prawie nie oddychali, bojąc się, by nie przechylić łodzi…… 😉 przed czym przestrzegał pan przewodnik, snując ciekawą opowieść.

Nasze spotkanie w kopalni soli zakończyliśmy w komorze Ważyn, gdzie odpoczywając na boisku sportowym i na zjeżdżalni zbieraliśmy energię na dalszą cześć wycieczki.

Po powrocie na powierzchnię czekała na nas ….. maszyna parowa… ciężka, ogromna…. aż trudno zrozumieć, jak kręciły się jej tryby…. Musimy poczekać na wyjaśnienia na lekcji fizyki 🙂

Po południu zwiedzaliśmy zamek w Nowym Wiśniczu – potężną XVII-wieczną twierdzę. Poza zwiedzaniem pod kierunkiem pań przewodniczek wybraliśmy się także w podróż po zamku w technologii VR-360. Trasą Nietoperza poruszaliśmy się tajemniczymi przejściami z dziedzińca wewnętrznego przez podziemia zamku do komnat dworskich…. śmiechu, strachu i emocji było co niemiara a w powrotnej drodze do domu myśleliśmy o tym, że już niedługo – na wiosnę – pod opieką wychowawców czeka nas kolejna, równie atrakcyjna trasa……